Employer branding is een essentieel onderdeel van een goede merkstrategie

Wat maakt jouw bedrijf of organisatie tot de beste, leukste en leerzaamste plek om te werken? Een merk anno nu is niet alleen aantrekkelijk voor potentiële klanten, maar ook voor medewerkers. Want een uitgesproken visie vraagt om medewerkers die passen binnen dat DNA. Dat maakt het vinden en binden van talent een essentieel onderdeel van je marketingstrategie. JA! helpt je bij het vestigen van een sterk werkgeversmerk.

Waarom is employer branding belangrijk?

Jouw potentiële medewerkers hebben veel te kiezen. Dat gaat verder dan alleen een salaris en goede voorwaarden. Een prettige bedrijfscultuur, mogelijkheden om te ontwikkelen en te groeien en een kloppende balans tussen werk en privé zijn minstens zo belangrijk.

Nieuwe werknemers waarborgen de continuïteit en groei van je organisatie. Daarom is het misschien wel je belangrijkste doelgroep. Hoe weet je hen te bereiken en te raken? Om dat te doen is het essentieel dat je doordringt in hun leefwereld, zichtbaar bent en een helder verhaal voor ze hebt.

Werkgeversmerk ICS

Bevlogen huisvestings-
adviseurs sinds 1955

Bekijk op Behance
Werken aan een merk om voor te werken

Van inkijkje in de bedrijfscultuur tot concrete vacatures: een sterk werkgeversmerk bestrijkt het hele spectrum.

Een effectieve employer branding strategie begint met het in kaart brengen van de doelgroep. Vervolgens ontwikkelen we specifieke communicatie gericht op deze doelgroep, in combinatie met een laagdrempelig vacatureplatform in de vorm van een werken bij-pagina of een eigen vacaturesite.

Klinkt goed, hoe pakken jullie dat aan?
Lees er meer over in onze bureaupresentatie
Vraag aan