Jouw merk weer op koers, in het ritme van je doelgroep

Een succesvol merk is relevant voor zijn doelgroep. Als die balans ontbreekt, of verstoord is geraakt, is een herpositionering nodig om de zaak weer op scherp te zetten. Jouw merk teruggebracht tot de kern, met een helder doel voor ogen. Een duidelijke boodschap naar je doelgroep en intern alle neuzen in dezelfde richting.

Waarom herpositioneren?

Een herpositionering is nodig als je merk niet meer geassocieerd wordt met de waarden waar je voor staat. Je bedrijf is gegroeid, de dienstverlening is uitgebreid of ambities zijn veranderd. Of misschien ben je juist al jaren hetzelfde gebleven, terwijl de markt inmiddels andere eisen stelt. Tijd om de zaak op te schudden!

Met andere woorden: tijd voor focus, duidelijkheid en hernieuwde energie. Want dat is het eerste, directe resultaat van een rake herpositionering. Je hebt weer een helder verhaal en straalt dat zonder ruis uit. Daarmee leg je de basis voor verdere groei, van ambitie naar doel. Met een herpositionering zet je jouw merk weer op de juiste koers.

Alleeninkt.nl
De rebranding heeft ons houvast gegeven Lees het verhaal
Stappenplan herpositionering

Voor het opnieuw positioneren van je bedrijf hanteren we een vast stappenplan, te beginnen met een grondige analyse. Waar sta je nu en waar mis je de aansluiting met je doelgroep? Gewapend met die informatie bedenken we een creatief concept, dat we visueel en inhoudelijk uitwerken.

De uitvoering verschilt per herpositionering. Soms volstaat een vernieuwde huisstijl en een herformulering van een bestaande propositie, maar er zijn ook situaties waar een nieuwe merknaam inclusief visuele identiteit nodig zijn om weer aansluiting met de juiste doelgroep te vinden.

Meer weten over de aanpak van JA?
Lees meer in onze bureaupresentatie
Vraag aan