Swipe

Swipe

Hoe Alette werkt aan een super team voor super tevreden klanten

Alette draait al heel wat jaren mee in de bureauwereld, en deed dat zelfs al eerder bij JA. Ze werkte vorig jaar nog voor Cut the Code en is weer terug, dus daar willen we natuurlijk meer over weten! We vroegen haar waarom ze terugkwam en wat haar functie zo bijzonder maakt.

brand success manager Alette bij JA rebranding agency

‘De dynamiek van de bureauwereld vind ik erg leuk en uitdagend. Ik leer elke dag weer bij. Maar de visie van JA: de cultuur, het ‘type’ bureau, dat pást gewoon bij me. Aandacht en kwaliteit zijn twee waarden die ik erg belangrijk vind.’ 

Maximale impact door betere samenwerking
Alles wat we bij JA doen - alles wat onderdeel is van onze structuur en cultuur, staat in het teken van merkbouwen. Bedrijven met strategie en creativiteit tot een hoger niveau brengen. Alette heeft daar een belangrijke rol in: ‘In ons mooie team vervul ik de rol van Brand Success Manager. Ik begeleid klanten door ons gezamenlijke werkproces, zodat zij het maximale uit onze diensten halen.

‘De mooiste klantrelaties vind ik de relaties die langer lopen. Dat kan natuurlijk alleen maar als een klant tevreden is. Of nog belangrijker: als de klant vertrouwen heeft in wat wij doen.’ Zo’n relatie begint volgens Alette met oprechte aandacht en eerlijk advies: ‘Ik zou niet meer kunnen werken op een plek waar dit anders is.’

Daarnaast heeft Alette als taak om het juiste team samen te stellen, passend bij de doelstellingen van de klant: ‘Ons werkveld is dynamisch en dat vraagt om multidisciplinaire teams. We hebben diverse specialisten in huis: van strategen en getalenteerde designers tot growth marketeers en visual developers. Ieder van hen is onmisbaar, vanuit de eigen expertise, in de samenwerking met de klant.

No items found.

Voorwaarden voor creativiteit
Zonder goede samenwerking als team kun je simpelweg geen doelen behalen, benadrukt Alette: ‘Ik geloof niet in het bij elkaar zetten van topmensen die solistisch opereren. Uit een groot onderzoek van Google blijkt dat de beste teams bestaan uit mensen die samenwerken en elkaar ruimte geven om te leren.’
Die ruimte komt met grenzen: ‘Ik geloof in eigenaarschap, ruimte om zelf met een vraagstuk aan de slag te gaan. Daarbij vind ik kaders nét zo belangrijk. Die zorgen namelijk dat iedereen elkaars verwachtingen kent. Of dat nou gaat over tijd, geld of de support die iemand nodig heeft om beter werk te creëren. Ik hou ervan als het team floreert en de ruimte heeft voor creativiteit. Om vol overgave, zonder ruis, aan een merkvraagstuk te werken. 

Kansen spotten en vooruitkijken
Alette is dus terug én here to stay: ‘ik wil met dit fantastische team verder bouwen aan een agency van de toekomst. Aan een team dat voor onze klanten voelt als een verlengstuk van de eigen organisatie - zonder dat we onze scherpe blik van buitenaf verliezen.’

‘Als je me vraagt; waar maak je verschil als bureau? Dan gaat dat voor mij erg over pro-actief werken. Weten wat er speelt bij onze klanten en daarin meedenken, advies bieden. Zo kunnen we kansen signaleren én meedenken over wat een bedrijf nodig heeft om die kans te pakken op lange termijn, voorbij de waan van de dag. Wíj́ hebben een plan, en dat zorgt voor rust bij onze klanten.’