Swipe

Swipe

Jasper over de grote transformatie van ons bureau

Er staat heel wat te gebeuren hier. Want na 7,5 jaar is het tijd voor een transformatie. We zetten de strategische stap naar een bureau dat naast branding ook brand consultancy, growth en digital biedt. Op een unieke manier, die opdrachtgevers veel oplevert. Wat? Dat vertelt Jasper graag. Als eigenaar en oprichter van JA is hij verantwoordelijk voor de toekomst van ons bureau. No pressure.

Wat betekent de rebranding voor jou?
‘Voor mij markeert deze rebranding een nieuw hoofdstuk voor ons bureau. Ik wil ons bureau klaarmaken voor de toekomst, met een strategie die ruimte geeft om mee te bewegen met veranderingen ín die toekomst. Uitdagend, maar het geeft veel voldoening en plezier. En ik vind het een serieuze stap met een hoog risicoprofiel, dus ook spannend wat de uitkomst gaat zijn! Het voelt een beetje alsof we opnieuw beginnen, maar dan met een club van 12 mensen in plaats van alleen André en ik.’

‘Je agency is fantastisch en je raakt afhankelijk, óf je agency verknalt het en je zit met de gebakken peren. Wij stellen bedrijven in staat om zelf met hun merk uit de voeten te kunnen.’

Wat was voor jou het meest memorabele moment tijdens dit proces?
‘Het intern delen van onze vernieuwde strategie, was voor mij toch wel heel bijzonder. Mijn rol en aandacht in deze hele transformatie, lagen bij het ontwikkelen van de 'outlook': het vormgeven van onze visie en strategie. Als aanjager van deze merktransformatie ben ik dan ook verantwoordelijk voor de grote lijnen en het allerbelangrijkst: het delen van de ambitie met het team en het ophalen van hun reacties. Na de eerste teamsessie had ik echt het gevoel dat we samen een belangrijke stap aan het zetten zijn richting een hele vette toekomst.’

Meer weten over de strategie achter onze merktransformatie?
Bekijk Pt.2 van Behind the Screens.

No items found.

Hoe onderscheidt de nieuwe positionering ons in de markt?
‘Wat ik zie, is dat er op dit moment voor bedrijven twee scenario’s zijn: je agency is fantastisch en je raakt afhankelijk, of je agency verknalt het en je zit met de gebakken peren. Wij voegen daar een derde scenario aan toe: we stellen bedrijven in staat om zelf met het merk uit de voeten te kunnen. Dat doen we met trainingen, workshops, handleidingen en begeleiding vanuit ons team. Je investeert daarmee niet alleen in het merk, maar ook in de kennis en kunde van je eigen mensen en marketeers. En deze co-creatieve aanpak vermindert je afhankelijkheid van ons als bureau.’

‘In mijn hoofd is dit een soort 'super agency'. Met branding, growth en digital.’

Welke impact denk je dat de nieuwe positionering gaat hebben op onze klanten en ons team?
‘Onze nieuwe positionering zal onze samenwerking als team en onze relatie met klanten versterken. Tegelijkertijd ben ik heel benieuwd hoe onze nieuwe positionering rondom merktransformatie tractie krijgt in de markt en bij opdrachtgevers. In-house hebben we alles om een merk toekomstbestendig te maken: in mijn hoofd is dit een soort 'super agency'. Met branding, growth en digital.’
‘Klanten hierin meekrijgen zal de uitdaging worden voor ons als team. Want hoe meer zij hun merk en methodieken voor merkgedreven groei omarmen, hoe succesvoller ons gezamenlijke eindresultaat. Meer dan voorheen eisen we ook interne capaciteit en beschikbaarheid van opdrachtgevers - om de ambitie waar te maken die we samen bepalen.’