Wat betekent Behind the Screens voor jou?
‘Behind the Screens is natuurlijk een leuke manier om mensen in en buiten ons vak mee te nemen in onze merktransformatie. Ik vind het zelf ook heel leerzaam, want ik heb me verdiept in social-first branding: een marketingstrategie waarbij een merk zich voornamelijk richt op sociale media om contact te maken met mensen en een boodschap over te brengen. De focus ligt op het opbouwen van een band met je publiek, je volgers. Om dat succesvol te doen, moet je zoals bij elke marketingstrategie goed weten wat je boodschap is en wat je lezer er aan heeft. Het is heerlijk voor mij om te creëren terwijl ik aan het leren ben.'
Wat doe jij voor deze campagne?
‘Ik maak beknopte productieplannen voor de chapters van Behind the Screens. Daarin staat wie nodig is voor wat. Denk aan fotografie en video. Ik geef onze copywriter Ellis input en review haar werk. Ik zet een contentplan op, ontwerp posts en zet ze live. Alles wat ik doe deel ik met mijn team, zodat zij op de hoogte zijn en mijn werk weer nieuwe ideeën bij hen los kan maken - die mij weer verder helpen!’
En je meest memorabele moment tot nu toe?
‘Het bedenken van Behind the Screens! Het leek ons leuk om de voortgang van onze rebranding op socials te delen, zodat volgers zien wat er komt kijken bij een rebranding en kunnen wennen aan de verandering. Eerst dachten we dat we het heel low key moesten aanpakken, denk: Instagram stories, telefoon erbij en alles vastleggen. Maar in de trein naar Zwolle - altijd een goed moment om na te denken zonder laptop voor m’n neus - kriebelde er iets: ik had het gevoel dat we het anders konden aanpakken.’
‘Eenmaal op kantoor pingpongde ik met Jasper tot we een aha-moment hadden: waarom geen contentserie die het verhaal vertelt van JA’s merktransformatie naar een nieuwe agency? Met doordachte achtergrondverhalen en on brand visual storytelling? We werden zo enthousiast dat videograaf Claire werd gemaild, fotograaf Babs kreeg een appje. Die middag kwam Behind the Screens tot leven.’