CCS Design Awards Badge
De Haere

Ons verhaal over positieve gezondheid staat. Dat is goud waard

Bekijk de volledige casefilm
Volledige verhaal

In beweging met De Haere

De wereld van de zorg verandert. Zorg en ziekte worden niet langer gezien als vertrekpunt. Meer dan ooit is communicatie gericht op gedrag en leefstijl. Gezond eten en bewust bewegen, om langer fit en vitaal te blijven. Een verandering die fysiopraktijk De Haere de laatste jaren heeft omarmd onder de noemer ‘positieve gezondheid’.

Het werd tijd om dit verhaal uit te gaan dragen, vertelt mede-eigenaar Frederik Jaspers Faijer.

“Denk eens na over hoe je ouder wilt worden,
hoe blijf je fit en vitaal?”

 

Frederik: “In de zorg hebben we de afgelopen jaren een nieuwe visie zien ontstaan. Er komt meer aandacht voor gedrag en gezondheid. De nadruk ligt veel meer op preventie. En dat is een beweging die we ook bij De Haere hebben gemaakt. De insteek is om een gedragsverandering te realiseren bij mensen.

Kijk, een defect aan je lichaam moet je repareren. Als je last van je elleboog hebt moet je dat behandelen. Dat zullen we altijd blijven doen. Maar we hebben het ook over gedrag en gezondheid. Denk eens na over hoe je ouder wilt worden, hoe blijf je fit en vitaal? Dergelijke vragen stellen we steeds vaker.”

“Wat is marketing? Ik ben zelf marketing. Onze mensen vormen de organisatie, zij vertellen ons verhaal”

 

“We zijn echt flink gegroeid als organisatie. We maken nu een kwaliteitsslag. Daar hoort je marketing ook bij. Maar wat is marketing? Ik ben zelf marketing. Onze mensen vormen de organisatie, zij vertellen ons verhaal. En dan is het mooi als je mensen tegenkomt die dat begrijpen, die ook onze taal spreken. Want ik denk dat we een goed verhaal hebben. Dan is het zaak om dat zo goed en zo breed mogelijk uit te dragen.”

Frederik tijdens presentatie over positieve gezondheid met delegatie zorgprofessionals uit Japan

Onderscheidend vermogen

“We hebben onze visie en missie, het verhaal over positieve gezondheid, nu duidelijk staan. Dat is goud waard. We zijn super blij met de manier waarop dat is omgezet naar beeld en beleving, dat geeft ons onderscheidend vermogen. Ik praat liever niet in termen van omzet. De waarde van ons als organisatie is omhoog gegaan, dat is voor ons het belangrijkste.”

 

“Positieve gezondheid moet in je DNA gaan zitten”

 

Frederik: “We zijn nog lang niet klaar, het is zo dynamisch. We moeten dit verhaal blijven uitdragen. Positieve gezondheid is niet iets wat je zo even inbouwt, dat moet in je DNA gaan zitten. Dat kost tijd.

Sinds de herpositionering word ik veel gevraagd voor lezingen en workshops, door gemeenten, onderwijsinstellingen en bedrijven. En natuurlijk kom ik graag ons verhaal vertellen. Het zorgt ook dat we mensen aan ons kunnen binden die hetzelfde willen.

We gaan nu kijken hoe we de kracht van internet nog beter kunnen benutten. Mensen nog meer gericht benaderen. Want ons verhaal is nu nog wel vrij nieuw, maar het is zaak om ook op termijn onderscheidend te zijn. Daar moeten we scherp in blijven. De toekomst is over een uur al.”

 

Case study De Haere

Beweging als bron voor een fit en vitaal leven

Bekijk op Behance

Benieuwd wat onze aanpak is
bij specifieke vraagstukken?

Vraag hier onze bureaupresentatie aan
Vraag aan