T-Pion

De nieuwe basis voor het merk
T-Pion

Bekijk de volledige casefilm
Volledige verhaal

T-Pion werkt aan de toekomst

Alles uit de kast voor technische vakmensen. Baanbrekend zijn en verder gaan waar anderen stoppen: dat is het principe van pionieren volgens detacheringsbureau T-Pion. Een herpositionering bracht die boodschap over naar werkgevers en werknemers in de techniek.

Oprichter Manuel Jimenez: “In mei 2004 ben ik begonnen. In mijn uppie op een klein kantoortje met een oude laptop, een oude telefoon en een oude auto. Technische Personeelsdiensten In Oost Nederland, kortweg T-Pion. Ik wilde hulp bieden aan technische vakmensen die zoeken naar een nieuwe baan en dat lastig vinden. In bijna vijftien jaar zijn we, met ups en downs, gegroeid tot waar we nu zijn, met negen collega’s.”

“Schaarste en digitalisering maken het belangrijk de juiste keuzes te maken”

“Wij willen bouwen aan relaties. En daar moeten we de wereld van onze klanten goed voor kennen, weten wat ze echt nodig hebben. We kijken naar de cultuur van een bedrijf, naar de persoon áchter een CV. Daar zit onze kracht. Er is veel vraag naar technisch vakpersoneel, maar tegelijkertijd zien we dat werknemers in deze sector enorm honkvast zijn. Daar liggen dus kansen, ik zie het als onze de taak om mensen te helpen die te benutten.

De huidige arbeidsmarkt is enorm in beweging. Naast de schaarste op de markt enerzijds, zien we anderzijds ook banen verdwijnen door digitalisering en automatisering. Dat maakt het voor iedereen superbelangrijk om de juiste keuzes te maken, zowel werkgevers als werknemers.”

“T-Pion moet een vaste waarde worden”

“Daarom is het voor ons extra belangrijk dat we laten zien wat ons uniek maakt. Nieuwe wegen vinden, baanbrekend werk verrichten voor onze kandidaten en opdrachtgevers. Dat noemen we het principe van pionieren, dat is hoe we van waarde zijn.

Om dat meer uit te dragen moesten we ons herpositioneren. T-Pion echt goed neerzetten als merk. De economie is op z’n hoogtepunt, gegarandeerd komt er ook weer een tijd dat het minder gaat. T-Pion moet een vaste waarde worden zodat we minder afhankelijk zijn van de markt.

Onze nieuwe huisstijl en de nieuwe website sluiten daar perfect op aan. Stevig en professioneel, maar vooral helder en duidelijk.”

Manuel in het nieuwe kantoor: Gebouw N in Hengelo

Gericht uitbouwen

T-Pion nieuwe stijl werd gepresenteerd tijdens de opening van het nieuwe kantoor, in gebouw N in Hengelo. Manuel: “We krijgen alleen maar lovende reacties op ons nieuwe pand en de nieuwe huisstijl. Alles straalt professionalisme uit, spreekt veel meer tot de verbeelding.

Nu de basis staat zijn we bezig om onze zichtbaarheid te vergroten. Met een tweede vestiging in Arnhem, maar ook online. Sinds de herpositionering en de verhuizing zien we al dat meer mensen in T-Pion geïnteresseerd zijn. Dat willen we nu gericht uitbouwen, steeds verder boetseren. Ik denk ook wel dat dat iets is waar je continu mee bezig blijft. We zijn nog lang niet klaar.”

 

“De herpositionering is echt bedoeld als blauwdruk, de nieuwe basis voor het merk T-Pion. Met mensen in de hoofdrol.”

Case study T-Pion

Het principe van pionieren

Bekijk op Behance

Benieuwd wat onze aanpak is
bij specifieke vraagstukken?

Vraag hier onze bureaupresentatie aan
Vraag aan