Nieuwe rollen, nieuwe naam, nieuwe werkwijze, nieuwe huisstijl. Alles gaat op de schop. Zo ook onze behoeftes aan een ruimte om te werken, met elkaar en met klanten. Nieuwe huisvesting dus! Hoe kies je een ruimte en richt je die in naar je merk en merkwaarden? Hier lees je hoe wij dat doen.
Aan ons monumentale herenhuis aan de Thorbeckegracht hebben we fantastische jaren gehad. Waarin onze trots en het huiselijke gevoel van ons als creatieve club mocht groeien. Maar: we mogen er niets veranderen. Kleine hokjes liggen verstopt en ongebruikt in verschillende hoeken van het pand. Het is in de winter lastig warm te krijgen, in de zomer lastig koel. Het is er gehorig - een belangrijke, zeker voor onze toekomst.
Merktransformatie vraagt om ruimte
Als Bunch, bureau voor merktransformatie, werken we toe naar het done-with-you model. Een manier van werken waar we in geloven en heel enthousiast over zijn. Het omvat een proces, waar heel wat jaren ervaring en uren reflectie aan voorafging - maar hierin zien wij de toekomst van merktransformaties.
Het model daagt ons uit om onze werkprocessen anders in te richten en verandert onze omgang met klanten. Onze nieuwe werkwijze vraagt om dynamiek. Om verschillende typen mensen en typen werk. Om meer samenwerken met grotere teams en groepen.
450 METER VERDEROP
Onze zoektocht start breed! Want gaan we voor een abonnement op een van de dynamische, comfortabel afgewerkte workspaces die Zwolle rijk is - of voor een plek die we volledig eigen kunnen maken? Voor flexibiliteit - of voor een vaste, ruime jas?
André en Jasper plannen een reeks diverse bezichtigingen en keren meermaals enthousiast terug naar de Thorbeckegracht. Ze delen inzichten, horen de reacties van de rest van het team en al snel is onze voorkeur duidelijk: we willen een plek van onszelf. Eén die we onze eigen identiteit kunnen geven en volop kunnen branden om onze expertises maximaal te etaleren.
Een plek die we vinden in Rodetorenplein 14
Grofweg 500 meter van onze huidige pand verwijderd, vinden we onze nieuwe huisvesting. De eigenaar zou al verbouwen, maar met onze interesse mogen we meedenken over de verbouwing: waar komen stekkeraansluitingen, waar komt de keuken en hoe groot is die? Een pand waarin nog alles mogelijk is, en we maar liefst 4 verdiepingen tot onze beschikking hebben. Ons team bruist direct van de ideeën!
- Makkelijk bereikbaar met het OV
- Bruisende ligging in het hart van Zwolle
- Historisch pand, dus warm karakter ‘ingebouwd’
- Verschillende lagen met veel mogelijkheden
- De kans om ons eigen stempel te drukken
Het proces centraal
Vanuit de klassieke gedachte ben je gewend om een pand in te richten naar je eigen behoeftes. Wij ook. Ruimtes optimaal benutten voor werkplekken, je huidige team centraal stellen. Nu, kijken we meer naar de behoeften van klanten en naar wat we nodig hebben om nauwer samen te werken met klanten. We wijden zelfs een hele verdieping aan het done-with-you proces: we zetten het letterlijk en figuurlijk centraal in ons pand.
We hebben behoefte aan open ruimtes waarin je goed alleen, samen, in drukte maar ook in rust kan werken. Altijd dynamisch en veranderend. Multifunctioneel voor elke type mens en elk type werk op welk moment dan ook. Praten, denken, spelen, experimenteren, presenteren, in focus, samen en alleen - gebundeld in één gebouw. Elke verdieping een merk op zich, met een eigen doel en sfeer. En toch: als een logische flow met elkaar verbonden door kleur, vorm en functie.
0
1
Proces
Een plek die onze nieuwe manier van werken ondersteunt
0
1
Proces
Een plek die onze nieuwe manier van werken ondersteunt
0
1
Proces
Een plek die onze nieuwe manier van werken ondersteunt
0
2
Team
Een thuis dat voelt als 'join the winning team'
0
2
Team
Een thuis dat voelt als 'join the winning team'
0
2
Team
Een thuis dat voelt als 'join the winning team'
0
3
Brand
De perfecte achtergrond om ons merk uit te dragen
0
3
Brand
De perfecte achtergrond om ons merk uit te dragen
0
3
Brand
De perfecte achtergrond om ons merk uit te dragen
Thuis voor ons merk
‘Wat voor bedrijf je ook bent: je fysieke ruimte is een thuis voor je merk. Dat betekent ook dat het niet een letterlijke doorvertaling is van je merk. Dus waar de accentkleur in je huisstijl rood is, hoeft niet elke vaas of stoel die kleur te hebben. De context is altijd leidend en je inrichting ís niet één-op-één je huisstijl. Het is meer een canvas voor je huisstijl, gebouwd op dezelfde merkwaarden.’ legt Amy, onze lead designer op interieur uit.
Terwijl zij aan de slag gaat met onze brand identity (volgende keer meer…) werkt ze samen met Charlotte, onze ontwerper van Interior Vitamins, aan het interieur van ons huis voor merktransformatie. Elke laag zijn eigen dynamiek, doel en sfeer, als antwoord op andere behoeftes. We heten je straks graag fysiek welkom aan Rodetorenplein 14, maar nemen je nu alvast mee door onze ruimtes.
Level 0.
Werkcafé
Het werkcafé op de begane grond is de meest open en bruisende ruimte van alle lagen. We gingen voor de dynamiek van een creatief werkcafe en sereniteit van goeie lounge. We komen er samen om informeel ideeën of plannen uit te wisselen. Als je langsloopt op straat, trekt je blik naar binnen: de basis is rond en warm, met een verrassende twist via accentkleuren en grafische tegelpatronen.
Level 1.
De focus mode
Dit is de plek voor geconcentreerd werken met traditionele werkplekken. Natuurlijke houten oppervlakken en een ingetogen kleurenpalet creëren een rustgevende omgeving. Het ontwerp doet hier een stapje terug om ruimte te maken voor alles wat zich in je hoofd afspeelt en uitgewerkt wil worden. Viltachtige afscheidingen zorgen voor privacy en ondersteunen je focus.
Level 2.
De co-space
‘This is the place where the magic happens’. Onze plek voor samenwerking, voor done-with-you. Een ruimte die vertrouwd en comfortabel voelt om een hele dag met elkaar - bekenden en nieuwe bekenden - te werken. Een open werkruimte met vaste werkstations voor teamwork en projecten. Met een extra dosis kleur en inspiratie zorgen we voor een aanstekelijke omgeving voor klanten, zonder af te leiden.
Level 3.
De speelzolder
Op zoek naar privacy, rust, een gezellig gesprek in de luwte van ons gebouw? Deze verdieping is gewijd aan lezen, gamen, brainstormen en informele gesprekken. Om gewoon even neer te ploffen, elkaar beter te leren kennen of te ontspannen na een middag full focus of socializen op een van de andere verdiepingen.
Benieuwd hoe het voor Amy was om te werken aan ons nieuwe interieur?
In haar Q&A vertelt ze er alles over.
Volgende keer: een nieuwe brand identity
In Behind the Screens onthullen we stap voor stap essentiële elementen van onze rebranding: van de creatie van een nieuwe merkstrategie tot de zoektocht naar een nieuwe naam. Van de ontwikkeling van onze identiteit tot een nieuw huisvestingsconcept. We eindigen met de lancering en activatie van ons vernieuwde merk en sluiten dit avontuur af met een samenvatting van onze transformatie. Het wordt fantastisch - en we zijn blij dat je met ons meereist.