We hebben het vaak over een lerend en levendig merk, en dat een écht goed merk zich altijd doorontwikkelt. Dat zeggen we niet zomaar. Door onze jarenlange ervaring weten we ondertussen dat het zo is, dat je als merk niet stil moet blijven staan, maar altijd op zoek moet gaan naar nieuwe witruimte en naar nieuwe mogelijkheden. Het is essentieel voor merkgedreven groei, iets dat we graag laten zien aan de ontwikkeling van onze eigen agency.
Dat wat nu JA rebranding agency is, begon alweer zes jaar geleden als JA! strategie x ontwerp. Eigenlijk was dat de 0.9-versie van ons huidige bureau. De X stond voor de kruisbestuiving tussen Jasper en André en hun eigen specialismen, daar wilden we toen iets mee doen. Bij JA 0.9 was er alleen nog maar een verhaal. We hadden geen cases, geen bewijslast. Toen we dat hadden opgebouwd, lanceerden we onze 1.0-versie. Op dat moment wisten we waar de markt op zat te wachten, we wisten waar we goed in waren en we hadden intussen ook nog een designer, copywriter en onze eerste stagiair binnengehaald. We waren een écht bureau (en die eerste stagiair leidt nu Cut the Code).
Onze opdrachtgevers en opdrachten werden groter. We werkten dedicated op conceptontwikkeling en groeiden stap voor stap door naar JA! 2.0: Strategisch ontwerpbureau JA!. Bij die stap hoorde ook weer een uitbreiding van ons team: we gingen zelf content publiceren en namen een marketeer en projectmanager in dienst. Daarnaast deelden we onze visie op positionering en branding in een whitepaper, waarmee we ons thought leadership wisten te claimen.
Die stijgende lijn hebben we doorgezet. Na drieënhalf jaar verhuisden we van Hardenberg naar Zwolle en startten we de voorbereiding voor JA 3.0, dat we begin dit jaar in Friesland in één week uit de grond hebben gestampt. Inmiddels was een groot deel van het team anders ingevuld, wat zorgde voor nieuwe energie. De stap naar Zwolle zorgde er ook voor dat onze arbeidsmarkt en klantengroep steeds groter werd. We werken inmiddels voor opdrachtgevers in Groningen, Zoetermeer en alles ertussenin. De stap naar JA 3.0 was uiteindelijk ook de stap naar JA branding agency, de plek waar we onze principes nog meer invulling hebben kunnen geven.