Opdrachtgever
Arslan & partners advocaten
Diensten
Herpositionering
Merkidentiteit
Visuele identiteit
Logo redesign
Tone-of-voice richtlijnen & merkverhaal
Conceptontwikkeling
Beeldtaal
Art-direction fotografie
Huisstijl implementatie
Webdesign
Copywriting & messaging
Samenwerkingen
Een eigen merk met een sterke focus op het helpen van de ondernemer én de mens achter de ondernemer. Dat is waar Ali Arslan naar op zoek was toen hij zich met zijn kantoor afsplitste van Arslan & Ter Wee Advocaten.
Het was onze missie om een nieuwe, onafhankelijke en eigen identiteit te creëren, zonder de herkenbaarheid te verliezen die de naam Arslan door de jaren heen had opgebouwd.
Opdrachtgever
Arslan & partners advocaten
Diensten
Herpositionering
Merkidentiteit
Visuele identiteit
Logo redesign
Tone-of-voice richtlijnen & merkverhaal
Conceptontwikkeling
Beeldtaal
Art-direction fotografie
Huisstijl implementatie
Webdesign
Copywriting & messaging
Samenwerkingen
Een eigen merk met een sterke focus op het helpen van de ondernemer én de mens achter de ondernemer. Dat is waar Ali Arslan naar op zoek was toen hij zich met zijn kantoor afsplitste van Arslan & Ter Wee Advocaten.
Het was onze missie om een nieuwe, onafhankelijke en eigen identiteit te creëren, zonder de herkenbaarheid te verliezen die de naam Arslan door de jaren heen had opgebouwd.
Een positionering gericht op ondernemers
Arslan & partners advocaten levert juridische expertise voor ondernemerschap. Het kantoor is gevestigd in een prachtig pand aan de Burgemeester van Roijensingel in Zwolle. Daar werken veertien bevlogen advocaten en medewerkers. Arslan & partners advocaten is er voor de ondernemer en de mens achter de ondernemer, in de gehele levenscyclus: van het opstarten tot het verkopen van het bedrijf, van grote contracten tot faillissementen.
De behoefte om richting ondernemers te specialiseren, bestond al langere tijd. Ook toen Arslan & partners advocaten nog deel uitmaakte van Arslan & Ter Wee Advocaten. De stap om uiteindelijk onafhankelijk verder te gaan was een grote en vroeg om een geheel nieuwe identiteit: van een nieuwe naam tot een nieuwe huisstijl. En dat terwijl het kantoor intern niet veranderde.
Waarom nu het goede moment is voor een rebranding
Een advocatenkantoor voor mens & zaak
‘Wij zijn geen klassiek advocatenkantoor’, vertelde eigenaar en naamgever Ali Arslan ons tijdens het voortraject. ‘Onze advocaten zijn adviseur, probleemoplosser en sparringpartner ineen.’
We zochten naar witruimte: hoe kunnen we de unieke eigenschappen van Arslan zo goed mogelijk aan de wereld laten zien?
‘Met ons werken gaat op basis van vertrouwen’, zei hij ook. ‘Uiteindelijk draait het er gewoon om de ondernemer te helpen, zo goed als we kunnen, want dat is waar we het beste in zijn.’
Dat is voor ons de sleutel geweest in het ontwikkelen en vormgeven van de nieuwe merkidentiteit. Eentje waarin het draait om verbinding: tussen advocaat en ondernemer en tussen de advocaat én de mens achter de ondernemer. Want inderdaad, Arslan & partners advocaten is geen klassiek advocatenkantoor.
Dit advocatenkantoor is er voor mens en zaak.
Het ultieme teken van verbinding
Voor mens en zaak is een gelaagde zin. Waar de kernwaarde betrokkenheid terugkomt in ‘voor mens’, zit in ‘zaak’ de bevlogen en strijdvaardige kern van Arslan Advocaten. In de zaak waaraan Arslan Advocaten werkt zit de overkoepelende juridische zaak, de zakelijke inborst van de mens en de (fysieke) zaak van de ondernemende mens.
Voor mens & zaak.
Dit is ook waar we het &-teken (ampersand) introduceerden. Het is het ultieme teken van verbinding. En dat is ook hoe de nieuwe naam tot stand kwam.
Arslan & partners advocaten
Voor mens & zaak.
Het creëren van de juiste balans
En dan begint het eigenlijk pas. Zegt Voor mens & zaak voldoende over Arslan & partners als je voor het eerst met het kantoor in aanraking komt? En waar laten we de ampersand terugkomen?
Met de Expertise bij ondernemerschap als tagline creëerden we meer speelruimte. De tagline wordt alleen gebruikt wanneer de doelgroep nog niet bekend is met Arslan en functionele voordelen gewenst zijn, bijvoorbeeld in actieve communicatie als campagne-uitingen of de website.
Het gebruik van het &-teken gaf ons de ruimte en vrijheid om conceptueel met het merk en de merknaam om te gaan. In de interne communicatie gaat het hier bijvoorbeeld om de advocaat & expertise, in de externe communicatie om de ondernemer & de zaak en als werkgeversmerk om iemands talent & de droombaan bij Arslan & partners.
Los van de verbindende kracht van de ampersand staan de twee cirkels symbool voor mens & zaak. De lijn ertussen zorgt voor balans tussen de ene cirkel (mens) en de andere (de zaak). Dat is ook de balans die Arslan iedere dag weer zoekt.
Ali Arslan - Eigenaar Arslan & partners advocaten