fbpx
Beerze Bulten

Een onvergetelijke merkpositionering die je bijblijft

Volledige verhaal
Gerrit-Jan en Johanneke Hagedoorn, eigenaren vakantiepark Beerze Bulten

Beerze Bulten blijft je bij!

Vakantiepark de Beerze Bulten is de bekendste vijfsterrencamping van Nederland. Naast vakantie vieren is het park ook the place to be voor een dagje uit. Een campagne rondom de dagrecreatie werd het vertrekpunt voor een overkoepelend concept rond het merk Beerze Bulten. Eigenaarsechtpaar Gerrit-Jan en Johanneke Hagedoorn in gesprek over de kracht van onderscheidend vermogen. “De consument is grillig, dus je moet zorgen dat je top of mind blijft.”

Gerrit-Jan: “Hier op het park hebben we het Giga Konijnenhol waar kinderen overdekt kunnen spelen, we hebben een brasserie, een zwembad, een fitnessruimte en een wellness-gedeelte. Veel te doen op één dag, voor verschillende doelgroepen. En daar worstelden we mee, we hebben zóveel te communiceren. Soms zie je dan door de bomen het bos niet meer. Wat hebben we allemaal en welke kant willen we op? En welke middelen willen we daarvoor inzetten? We besloten een bureau in te schakelen om ons te helpen daar met een brede blik naar te kijken.”

Johanneke: “In gesprek met JA! hadden we direct het idee: ze begrijpen wat we bedoelen, ze stelden vragen die ons aan het denken zetten. Niet dat we gelijk de oplossing kregen, maar wel hoe we dat konden aanvliegen.”

Gerrit-Jan: “Vanuit de dagrecreatie zijn we een niveau hoger gaan kijken, naar het merk zelf. Wat is Beerze Bulten precies, waar sta je voor. Daarbij kwam ook het werkgeversmerk ter sprake: hoe maak je mensen enthousiast om bij je te komen werken? En zo is het balletje gaan rollen.”

Johanneke: “We hebben natuurlijk al echt een merk staan hier. Maar hoe kunnen we zorgen dat we weer boven het maaiveld uitsteken? Dat was eigenlijk de vraag waar het om draaide.” Gerrit-Jan: “Ook dit jaar zitten we weer een groot deel van het seizoen volgeboekt. Toch weet je dat de consument grillig is, dus je moet zorgen dat je top of mind blijft.”

Landingspagina campagne dagrecreatie

Wat begon met een aantal oriënterende gesprekken, resulteerde uiteindelijk in een overkoepelend concept op basis van één woord: onvergetelijk. Beerze Bulten is de plek voor een onvergetelijk dagje uit of een onvergetelijke vakantie. Én de plek waar je als medewerker de mooie taak hebt om de gasten een onvergetelijk verblijf te bezorgen, terwijl je zelf onvergetelijke werkervaring opdoet. Het concept op basis van die emotie tilt de communicatie naar een hoger abstractieniveau. Johanneke: “We laten niet zozeer zien welke faciliteiten we hier allemaal hebben, maar wat het bijzondere eraan is. Het onvergetelijke, helemaal gericht op die beleving.”

De medewerkers op het park spelen een belangrijke rol in het concept. Johanneke: “Op een personeelsavond hebben we iedereen verteld wat het idee achter de campagne is: herinneringen maken is een kunst. Wat de rol van de medewerkers daarin is, dat ze er bij stilstaan wat het voor de gasten betekent dat ze hier zijn. Ik zie dat bij ons recreatieteam nu ook weer, hoe enthousiast de kinderen steeds weer op hen reageren. Dat is zo leuk, die herinneringen blijven hen altijd bij. Misschien moeten we dat nog wel eens wat meer beseffen. Wat je doet, wat een indruk dat maakt op de gasten.”

Het concept werd uitgewerkt in een regionale campagne voor dagrecreatie, een landelijke tv-commercial en een wervingscampagne voor nieuwe medewerkers. Ook in de bijbehorende fotografie is het onvergetelijke karakter vastgelegd.

Gerrit-Jan: “De lat ligt hoog, we proberen echt iets bijzonders uit te stralen. En wij hebben dan ook wel de ambitie om dat helemaal door te voeren. Dit concept, zeker in combinatie met die mooie beelden die er zijn gemaakt, heeft ons echt verder gebracht.”

Campagne dagrecreatie

Johanneke: “Nu zijn we bezig met de toekomst. We willen ons blijven onderscheiden. Hoe doen we dat, wat past bij ons? Wat zijn onze kernwaarden en wat maakt ons uniek? In de gesprekken met JA! kwamen de natuur en de omgeving heel duidelijk naar voren. Voor ons is de aanwezigheid van de natuur eigenlijk vanzelfsprekend, dan is het goed als je er weer eens op wordt gewezen hoe uniek het landschap is. We willen onze gasten de ruimte bieden en gebruik maken van de omgeving en de natuur, daarmee kunnen we ons onderscheiden. Ook dat is onvergetelijk.”

Case study Beerze Bulten

Beerze Bulten blijft je bij!

Bekijk op Behance

Benieuwd naar onze aanpak?

Vraag hier onze bedrijfspresentatie aan
Vraag aan